Bonum selger næringsseksjon til Coop i Oslo

Les saken om Bonum på eiendomswatch.no, der den var først publisert av Fabian Skalleberg Nilsen, den 21. februar, 2023.

– Går alt etter planen står butikken klar tidlig i 2026 og boligkjøperne vil dermed kunne ta i bruk butikken allerede ved innflytting, sier Bonum-sjef Anders Bakken Eriksen etter salget av næringsdelen i et prosjekt de eier sammen med Coop Norge Eiendom og tre andre eiendomsselskaper.

I en pressemelding opplyser Bonum å ha solgt næringsarealene i sitt boligprosjekt i Marstrandgata på Rodeløkka i Oslo til Coop Øst SA. Salgssummen er ikke kjent.

Prosjektet eies av Bonum, Coop Norge Eiendom, Chrisanic Eiendom, Trionor og Investire Eiendom. Næringsarealet som Coop kjøper er i underkant av 800 kvadratmeter, fremgår det av meldingen.

– Kjøpekontrakten er nå signert, næringsseksjonen leveres tilnærmet komplett og det er planlagt oppstart drift i det bygget overleveres. Går alt etter planen står butikken klar tidlig i 2026. Boligkjøperne vil dermed kunne ta i bruk butikken allerede ved innflytting, sier Anders Bakken Eriksen, administrerende direktør og partner i Bonum via tirsdagens pressemelding.

«Det er store vinduer med en aktiv fasade mot offentlig gate som gir god synlighet og er i tråd med Extra sine preferanser», skriver Bonum i pressemeldingen.

– Vi har svært god erfaring med Extra-konseptet og ser frem til å etablere oss i nærområdet, uttaler viseadministrerende direktør Bjørn Tore Skaug i Coop Øst SA via samme melding.

Nybygget får en teglfasade og vil ha en tydelig avgrenset sokkel som skiller nærings- og boligdel, ifølge Bonum.

– Vi har brukt god tid på markedstilpasning av prosjektet og er trygge på at markedet vil ta godt imot boligprosjektet når salgsstart lanseres snarlig, sier prosjektleder Eskild Skåttun i Bonum via pressemeldingen.

Området på Rodeløkka er tidligere preget av mye industri. Ifølge Skåttun er Bonum fornøyd med «det industrielle formspråket i arkitekturen fra Vigsnæs + Kosberg», med tradisjonell tegl og utsmykninger.

– Dette kombinert med et tilsvarende fokus på gode løsninger innvendig, samt flotte takterrasser, både private og felles tror vi treffer både område og kjøpegruppe godt, sier prosjektlederen.